reklama

Nástup

„Nasledujúca zastávka: Vyšné Hágy“, zaznie v električke a donúti ma prestať civieť z okna a pobrať sa po kufor. Keď zbadám kopec pred sebou, ľutujem rozšafnosť pri balení.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Cestou si dávam časté prestávky, naberám sily a vychutnávam pohľad na Tatry. Ústav je ozrutný, pri vchode chvíľu váham kam sa ďalej vybrať. Mojím cieľom je očné oddelenie. Za akváriami doprava. Som prekvapená, keď si cestou všimnem kaderníctvo, pedikúru a textil. Keď som tu ležala prvý krát, také vymoženosti tu tuším neboli.

Na oddelení ma milo prekvapí kolektívna chladnička a rýchlovarná kanvica. Nemilo chýbajúce šálky a toaleťák, ale to možno rýchlo vyriešiť v miestnom bufete. Ujde sa mi dvojlôžková izba, ktorú mám zatiaľ pre seba. Luxusný výhľad na hory a lesný chodník priamo pod mojimi oknami. Baví ma sledovať turistov, takže sa teším, kým večer nezistím, že žalúzie nejde stiahnuť a cítim sa ako vo výklade.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri prvom stretnutí s lekárkou mi napadá, že ani neviem aká je vlastne moja diagnóza. Vraj zápal sklovca kombinovaný so zápalom dúhovky. Spravím si virtuálnu pripomienku, že mám doma vyzistiť, čo na to vraví ujo Dahlke. Ďalej sa dozvedám aké vyšetrenia ma v najbližších dňoch čakajú. Hneď ráno to bude kontrola očných ciev, pichnú mi do krvi kontrastnú látku, aby na očných snímkach overili, či cievy presakujú alebo je všetko ok. Háčikom je, že občas sa objaví alergická reakcia, ktorá môže mať rôzne následky, od miernych až po fatálne. Už som toto vyšetrenie raz bezproblémovo absolvovala, ale nepríjemného pocitu sa aj tak zbaviť neviem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri vybaľovaní spomínam, ako som tu ležala prvý krát, už to budú štyri roky. Vtedy som mala tesne pred štátnicami, takže môj kufor obsahoval okrem základných potrieb samé skriptá. Aj mi ten pobyt celkom prospel, lebo doma by som sa tak intenzívne učiť nedonútila. Neintuitívne dôkazy z logiky a rozsiahla algebra zabrali celé dni, ešte sa mi o tom občas sníva. Teraz plánujem prečítať dlho odkladané knihy a čerstvo namotivovaná rečníckym tréningom pripraviť zopár prejavov.

Ako sa rozhliadam po chodbe, prekvapí ma, že vekový priemer oddelenia sa výrazne znížil. Vyzerá to tu na dobrú partiu. Vytipujem si pár osôb, s ktorými sa chcem neskôr určite zoznámiť. Zatiaľ ma ale viac než socializácia láka dohnať spánkový deficit, a tak prvé popoludnie prespím a takmer zmeškám večeru. Vďaka meškaniu mám jedáleň skoro pre seba a jedlo je až prekvapivo chutné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cestou späť na izbu sa stavím v ordinácii. Službu má sestrička, ktorú minule všetci prezývali „anjel“. Vďaka úsmevu, pochopeniu, povzbudeniam... Je stále rovnaká.

Kvôli rannému vyšetreniu dostávam tabletky, ktoré majú zjemniť prípadnú alergickú reakciu. Vraj z nich budem ospalá. O pár minút v sprche mám naozaj problém udržať oči otvorené. Zaujímalo by ma, či to je z tých tabletiek alebo placebo efektom. Našťastie mi nič nebráni ísť si ľahnúť skôr.

Trochu sa bojím zajtrajška, a tak miesto spánku predvádzam posteľovú gymnastiku v snahe nájsť najlepšiu polohu. O desiatej sestrička-anjel kontroluje, či dodržiavam pokoj na lôžku, zaželá mi dobrú noc a ja konečne zaspávam.

Eva Kubaščíková

Eva Kubaščíková

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Matfyzáčka, hulahoperka, nádejná kuchárka Zoznam autorových rubrík:  InšpirácieMeditáciaAktivityZo životaZ HágovNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu